Könyves karácsonyfadíszek

Amire szükséged lesz: 
- olló
- cellux 
- folyékony ragasztó
- cérna/hímzőfonál
- egy nagyobb varrótű 
- fehér lap 
- gyufásdoboz
- nyomtatott borítóképek (duplán) 


A képeket legcélszerűbb egy Word-dokumentumba tenni, és egy gyufásdobozhoz mérten beállítani a nagyságát. Így egyetlen lap nyomtatásával sok fadíszt el tudsz készíteni. Nem érdemes a gyári nyomtatási segédet használni, ugyanis ott nem minden esetben lehet állítani a képek nagyságán, a gép szabja meg attól függően, hogy hány darabot szeretnél egy oldalon látni. 


Első lépésként a gyufásdobozt szétnyitottam, egyik rövidebb oldalát középen átszúrtam egy viszonylag vastag varrótűvel. 


Miután sikerült egy lyukat varázsolnom a dobozomra, átfűztem rajta egy duplán fogott fonal nyitott részét, majd mikor sikerült, belül egy csomót kötöttem rá. Amint a csomó elkészült, a fonalon húztam kicsit, hogy egészen ütközésig kint legyen. 


Ha a fonal a helyén van, a gyufás doboz külső része visszakerülhet eredeti helyére.


Két rövidebb oldalánál cellux-szal leragasztottam, hogy ne csúszkáljon a belső doboz fel-le, ezzel megakadályozva azt, hogy lecsúszik a külső rész a dobozról. Csúnya látvány lett volna a karácsonyfán egy üresen fityegő gyufás. :)


A dobozomat rátettem egy A4-es lapra, lemérve, hogy kb. milyen széles csíkot vágjak. Inkább szélesebb legyen a kelleténél, mint keskenyebb, ugyanis azt könnyű még korrigálni. Természetesen a precízebbek méricskélhetnek is, én fölöslegesnek tartottam, hiszen a többletet könnyen levághatjuk egy ollóval. 


A lemért csíkot levágtam, végighúztam rajta a dobozt, hogy biztos nem keskeny-e sehol a papír.


Miután megbizonyosodtam a lap szélességének megfelelőségéről, folyékony ragasztóval az egészet beragasztóztam, majd végiggörgettem benne a dobozomat. 


 Természetesen ha ezzel végeztem, a végén ismét le kellett ragasztani, hogy ne lógjon ki sehol a papír, tökéletesen becsomagolt állapotban lett. Mint látszik, szélesebb a papír, a fent látható fölösleget levágtam, így az sem rondítja el a szép díszemet. 


Az általam kiválasztott könyvborítók képét kivágtam, mint említettem, két darab kell belőlük, hiszen a dísz mindkét oldalán ebben gyönyörködhetünk majd. 



Nem is maradt más hátra, mint folyékony ragasztóval egyszerűen felragasztani a képet a gyufásdoboz két oldalára. 


Természetesen bármennyi készíthető belőle, igazi könyvmolyok akár mindegyik kedvencüket megörökíthetik a karácsonyfán lógva. Ezután már csak várni kell, hogy vajon a fa alatt milyen könyvek sorakoznak majd. ;)


Megjegyzések